výhody stand alone obchodov v nákupných centrách
12. marca 2024

Výhody stand alone shopov v nákupných centrách

Stand alone obchody alebo aj kiosky v nákupných centrách za posledné roky vyrástli ako huby po daždi. Prvé obchodíky v obchodných centrách svojim dizajnom príliš neupútali. Jednoduché riešenia nešli ruka v ruke s funkčnosťou.

Mať pritom obchod v uličke nákupného centra prináša množstvo výhod a predstavuje potenciál (možno) aj pre vašu firmu.

Rozmery

Jednou z najväčších výhod je priestorové usporiadanie. Ulička ponúka obmedzené ale postačujúce priestorové kapacity pre obchod. Na rozdiel od klasického obchodu si prenajmete tak veľký priestor, aký potrebujete. Klasické obchody si musia pracovať s tým, aké priestory sú k dispozícii. Niektoré môžu byť pre váš obchod priveľké, čo vás stojí náklady navyše. Inokedy sú obchodné priestory v nezaujímavej časti obchodného centra, čo je opäť nevýhoda pre vás, lebo vás zákazníci budú mať problém nájsť.

Stand alone shop tieto nevýhody ruší.

Lokalizácia obchodu

Už sme to trochu načrtli vyššie, ale umiestnenie obchodu môže predstavovať rozdiel medzi červenými a plusovými číslami vo vašom účtovníctve. Na rozdiel od klasického obchodu, kde musí návštevník prejsť cez vchod, tu nemusí nikam zachádzať. Psychologická úspora času je pre zákazníka vítaným bonusom.

Ak ľudia okolo stand alone obchodu prechádzajú, všímajú si váš tovar. Zväčša sú tieto miesta umiestnené blízko vchodov do nákupného centra, kadiaľ jednoducho musí prejsť každý.

Vám to ponúka jedinečný priestor osloviť neporovnateľne viac ľudí, ako v prípade, že máte klasický obchod niekde v rohu.

Mobilita

Nespornou výhodou je aj istá mobilita. Stánok sa dá rozložiť a premiestniť do iného nákupného centra alebo presunúť v rámci toho aktuálneho. V prípade menších obchodov typu kaviareň, predaj pečiva a podobne sa tieto stand alone obchody dajú rozobrať a postaviť pri eventoch, ako napr. letné festivaly.

Výhody centra

Ak by ste mali kamenný obchod niekde v centre mesta, musíte počítať s mnohými obmedzeniami, ako doprava, parkovanie a podobne. Obchodné centrum vám ponúka výhody ako bezplatné parkovisko, marketing a množstvo obchodov na jednom mieste, ktoré lákajú tisíce návštevníkov.
Stand alone obchodík s čerstvými ovocnými šťavami alebo kávou priťahuje aj ľudí, ktorí primárne nejdú za týmto cieľom do nákupáku.

Originálny dizajn

Malý originálny obchod v uličke má veľký potenciál osloviť okoloidúcich. Na to je ale potrebné, aby upútal na prvý pohľad. Každý takýto kiosk je sám o sebe jedinečný dizajnérsky počin, ale je potrebné myslieť aj na faktory ako bezpečnosť, či praktickosť. Prvý dojem sa dá spraviť len raz. Ak upútate nezameniteľným dizajnom, máte z polovice vyhrané.

Naša firma má za sebou hneď niekoľko realizácií takýchto stand alone obchodov. Každý zákazník je jedinečný a my pri návrhu celkového dizajnu zohľadňujeme aj otázky ako:

– Kto je cieľová skupina a ako ju pritiahnuť
– Čo sa predáva a aká je firemná politika pri predaji produktov alebo služieb
– Kde a ako skladovať zásoby, či umiestniť sklad

Ak potrebujete vyťažiť zo svojho miesta v centrách čo najviac, kontaktujte nás a navrhneme vám dizajn vášho stand alone obchodu.

Zdieľajte tento článok